فلز کانال مایکروسافت تریلر بازی بازی Crackdown 3

فلز: کانال مایکروسافت تریلر بازی بازی Crackdown 3

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی بعضی بدنبال خروج از کشور جهت فرار از پرداخت مهریه هستند

    نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: زیاد کردن قیمت سکه در حدی به مردم فشار آورده است،که در بعضی مراجعات مردمی، مردانی هستند که بدلیل فرار از پرداخت مهریه به دنبال خر

    بعضی بدنبال خروج از کشور جهت فرار از پرداخت مهریه هستند

    بعضی بدنبال خروج از کشور جهت فرار از پرداخت مهریه هستند

    عبارات مهم : قانون

    نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: زیاد کردن قیمت سکه در حدی به مردم فشار آورده است،که در بعضی مراجعات مردمی، مردانی هستند که بدلیل فرار از پرداخت مهریه به دنبال خروج از کشور هستند.

    فاطمه ذوالقدر (نماینده مجلس شورای اسلامی) در گفت وگو با ایلنا در رابطه با زیاد کردن آمار محکومان مهریه در پی اوج رفتن قیمت سکه، گفت: متاسفانه این مسئله مدتی است که به وجود آمده، قیمت سکه زیاد کردن پیدا کرده است و افرادی که از قبل مهریه را به صورت ماهیانه پرداخت می کردند با مسئله مواجه شدند. حتی ممکن است بسیاری از این افراد ازدواج مجدد هم کرده و فرزند داشته باشند، ولی مجبورند تا سال ها ماهیانه یک سکه پرداخت کنند. زمانی که سکه زیر دو میلیون تومان قیمت داشت مشکلی نبود، ولی در حال حاضر با قیمت بیش از چهار میلیون تومانی سکه در حال تدبیر هستیم که دقیقا جهت مهریه چه تصمیم گیری باید کرد؟

    مهریه حق زن است نمی توانیم بگوییم که از بین بردن شود

    بعضی بدنبال خروج از کشور جهت فرار از پرداخت مهریه هستند

    او افزود: در حدی به مردم فشار آمده است که در بعضی مراجعات مردمی، مردانی هستند که جهت فرار از مهریه به دنبال فرار و خروج از کشور هستند. مهریه حق زن هست، نمی توانیم بگوییم که از بین بردن شود، ولی باید آگاهی صورت گیرد تا مردها در حد توان خود مهریه تعیین کنند، البته در حال حاضر دیگر این که چه کسی مهریه داده و چه کسی گرفته، مطرح نیست.

    ذوالقدر گفت: تا مدت ها پیش آمار زندانیان مهریه در کشور کم بود، مهریه قسط بندی و به صورت ماهیانه نیز پرداخت می شد، ولی در حال حاضر چون مردها نمی توانند؛ مهریه را حتی در حد یک سکه در ماه پرداخت کنند، راهی زندان می شوند و آمارها در این زمینه زیاد کردن یافته هست، که این مساله موجب بروز آسیب های اجتماعی می شود.

    نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: زیاد کردن قیمت سکه در حدی به مردم فشار آورده است،که در بعضی مراجعات مردمی، مردانی هستند که بدلیل فرار از پرداخت مهریه به دنبال خر

    وی ادامه داد: فردی که ماهیانه دو میلیون تومان درآمد دارد، توان پرداخت ندارد و باید به زندان برود، از هممین رو باید چاره ای در این خصوص اندیشیده شود. در این رابطه طرح هایی در کمیسیون اجتماعی مطرح شده است هست، البته نمی خواهیم که حق زنان را ضایع کنیم، ولی در هر صورت باید توان مرد نیز در نظر گرفته شود. اینکه مردان جهت مهریه به زندان بروند، راه چاره نیست.

    ذوالقدر در ادامه گفت: بعضی در کمیسیون این مساله را مطرح کرده اند که معیار ۱۱۰ سکه را به نصف کم کردن دهند، یا اینکه در پرداخت مهریه سکه ها را به قیمت روز عقد حساب کنند، این پیشنهادات در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی است تا در این رابطه تصمیم گیری شود.

    عضو فراکسیون زنان مجلس در رابطه با پیشنهاد نائب مدیر کمیسیون اجتماعی مجلس مبنی بر از بین بردن مهریه و تقسیم اموال بعد از ازدواج و مخالفت زنان مسئول با این پیشنهاد گفت: مگر زن حق طلاق دارد که مهریه نداشته باشد؟ این مساله به نفع مرد تمام می شود. در اروپا این قانون وجود دارد، آیا که زن هم هر زمانی که بخواهد می تواند جدا شود. حقوق برابر وجود دارد، ولی در کشور عزیزمان ایران یک زن به آسانی نمی تواند، این کار را انجام دهد، بعد مجبور هست؛ مهریه داشته باشد تا از ابزاری جهت احقاق حق خود برخوردار باشد.

    بعضی بدنبال خروج از کشور جهت فرار از پرداخت مهریه هستند

    او افزود: در قانون مدنی و شرعی این مساله وجود دارد و نمی توان آن را از بین بردن کنیم، ولی می توانیم شرایط دیگری را جایگزین کنیم، به طور مثال یک ملک به عنوان مهریه تعیین شود، ولی اصلا نمی توانیم مهریه را از بین بردن کنیم. تا برابری ریشه ای صورت نگیرد، نمی توان از این عنوان صرف نظر کرد.

    ذوالقدر با اشاره به اینکه مهریه به علت چشم و هم چشمی به معضل تبدیل شده است هست، گفت: متاسفانه پسرها هم باید در حد توان خود با میزان مهریه موافقت کنند، آیا که مهریه عندالمطالبه هست. در وقت بستن قرارداد ازدواج باید به این واژه ها دقت شود، چون اگر مهریه عندالمطالبه باشد، دیگر فرقی نمی کند که فرد توان مالی دارد یا خیر، البته در حال حاضر با قیمت سکه، مهریه عندالاستطاعه نیز امکان پذیر نیست.

    نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: زیاد کردن قیمت سکه در حدی به مردم فشار آورده است،که در بعضی مراجعات مردمی، مردانی هستند که بدلیل فرار از پرداخت مهریه به دنبال خر

    بررسی طرح زیاد کردن سن ازدواج بعد از تعطیلات

    عضو فراکسیون زنان مجلس در رابطه با آمار ازدواج ۳۴۴ دختر زیر ۱۴ سال در استان البرز گفت: متاسفانه این آمارها موجود هست، امیدواریم که بعد از تعطیلات طرح زیاد کردن سن به صحن آورده شود تا قانونا جلوی این مساله بایستیم.

    او افزود: در حال حاضر قانون جهت سن ازدواج ۱۳ سال هست، ولی تبصره هایی موجب شده است ازدواج در سنین پایین تر هم صورت گیرد. دختران زیر این سن با اجازه پدر و عدم مخالفت دادگاه می توانند ازدواج کنند، حتی آمارها نشان دهنده این است که دختر ۹ ساله هم به عقد درآمده است.

    بعضی بدنبال خروج از کشور جهت فرار از پرداخت مهریه هستند

    وی افزود: امیدواریم که بعد از تعطیلات مجلس طرح زیاد کردن سن به صحن بیاید و تبصره ها برداشته شود، در این صورت ازدواج زیر ۱۳ سال به هیچ عنوان انجام نخواهد شد و ازدواج در سن ۱۳ تا ۱۵ سال نیز با شرایط خاص مثل تایید پزشکی و عدم شکایت دادستانی انجام خواهد شد، یعنی مراحلی که موجب شود؛ ازدواج در این مقطع سنی با استثنا انجام شود.

    ذوالقدر در پاسخ به این پرسش که در مناطقی که به صورت قبیله ای و عشیره ای ازدواج کودکان صورت می گیرد، و حتی در بعضی موارد قانونی نیست و تنها با جاری شدن صیغه این کار انجام می شود، چه تدبیری اندیشیده اند؟ گفت: قانون جهت همه هست، اگر خلاف قانون عمل کنند، پیگیری قانونی خواهد شد، مثل یک جرم است و یک نفر می تواند شکایت کند، حتی همسایه هم می تواند شکایت کند. اگر محضردار این ازدواج را ثبت کند، کار غیر قانونی انجام داده است و اگر کسی هم گزارشی در این خصوص بدهد، توانایی پیگیری قانونی دارد. متاسفانه در ازدواج های عشیره ای و قبیله ای گزارشی داده نمی شود، ولی اگر شکایت شود قابل پیگیری و جرم است.

    واژه های کلیدی: قانون | ازدواج | قانونی | آسیب های اجتماعی | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار